Världens toppenhelg

Helgen var en riktig toppenhelg!

I lördags vaknade vi till en strålande sol som lyste så klart och värmde så gott.
Vi började morgonen med att baka (Okej, inte vi utan J, jag tittade på) scones.
Vi var givetvis tvunga att ta en prommenad i det härliga vädret så vi knallade iväg och gick i lite mer än en timme.
Sedan var det dags att bege oss till Sis och där satt vi ute i solen en stund och pratade om ditt och datt.

J bakade även här men den här gången blev det pita bröd. Jag och W hjälpte till en liten stund. Det blev även en del byggande med Kapplastavar inne på W´s rum tillsammans med henne och H. L satt på sitt rum och ritade fina smilysar i alla möjliga gestaltningar, som vi senare fick se.

Sedan mumsades det på pitabröd med hela familjen, det är så gott. Det är vår mat, den som vi äter när jag och J är där (visst vi varierar oss ibland, men ofta pitabröd och det gör mig ingenting) Efter det blev det körslaget, så bänkade vi oss i soffan nästan allihopa. Det kommenterades om både ditten och datten, mycket skratt.

Efter körslaget var det dags för efterrätt, cheesecake på kladdkaka. Så gott! Nästa gång ska jag testa och göra den med annanassmak. Sedan blev dte lite godis ätande och en massa prat, barnen somnade en efter en och jag och J kom i säng vid halv tre.

Söndagens uppvaknande var inte lika trevligt, det vräkte ner snö. Vi bestämde oss för att åka in till Örebro och handla lite presenter, både till mig (för mina presentpengar) och till J´s pappa. Vi passade också på att handla på coop. Sedan avslutades kvällen med lite godisätande och tv-tittande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback