"Kyssas är som att äta soppa med gaffel, man får aldrig nog."

Är det något jag tycker om så är det receptböcker!

Främst med recept på smaskigheter som bakverk, tårtor och liknande.

Finns det något härligare än att krypa upp i soffan under en filt med något varm att dricka och blädda igenom bok efter bok i letan på den perfekta desserten eller kakan för just det tillfället.

Alla recept faller mig inte i smaken då jag är kräsen av mig, tex kardemumma är ingen favorit hos mig.

Därför använder jag även böckerna som inspiration, inte bara av själva recepten utan även hur man kan dekorera och lägga upp bakverken.

Hade en presentkort på bokus så jag klickade precis hem Hemlagat som present av Anneli Bokemyr. Tycker det är roligt att ge bort saker jag bakat, blir lite roligare.

Kan sitta i timmar och klicka runt och spana in olika böcker.

Dessa böcker är några som har fått hamna på min önskelista:

Baka i långpanna – Ann-kristin Hallgren
Brownies – Ingrid Wikholm

(dessa två ligger högst upp och vill gärna hamna hemma hos mig)

Sockerkakor - Claes Karlsson
Fika för vänner - Linn Larsson
Bara bullar - Åsa Swanberg
Kokbok för kära - Linn Larsson




 


Kommentarer
Postat av: V'

fin blogg haft en bra dag?(:

Postat av: V'

Svar

okej! (:

vad gör du?

2009-11-11 @ 21:27:46
URL: http://viviannshuile.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack så jättemycket för gratulationen!

Har haft en finfin födelsedag =)

önskar dig en finfin torsdag!

kramar!

2009-11-11 @ 23:16:09
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag älskar också att läsa receptböcker. jag kan kolla i dem hur många gånger som helst.. :)



Chokladfrostingen är gjord av creamcheese, smör, kakao och florsocker. exakta proportioner vet jag inte riktigt eftersom det var min jobbarkompis som rörde ihop den, men jag kan höra med henne. annars är det ju bara att blanda på tills det blir lagom konsistens att spritsa.

2009-11-13 @ 18:21:22
URL: http://matresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback