Olika karaktärer, olika personligheter gärna en kombo.

I en tävling hos Anna skulle man välja ut vilken karaktär man var mest lik. Detta inspirerade mig till att skriva ett helt inlägg om det. Jag utgår från One Tree Hill som är min absoluta favoritserie.

Där ser jag mig själv i snuttar av allihopa och skulle gärna kombinera dem.
exempelvis, yrket, sången och kärleken är lika hos mig och Haley. Mitt intresse för sport finns hos Nathan, min kreativitet finns hos alla tre tjejerna. Mitt intresse för böcker finns hos Lucas. Mitt humör finns hos framförallt Brooke och Peyton. Jag har humörsvägningar och reagera kraftfullt (som Brooke) och jag kan även ha dagar då jag bara sitter och gör ingenting och lyssnar på musik (som Peytons grubblerier). 
Men man fick ju bara välja en och jag valde ganska sälvklart Haley.
Hon lever det liv som jag är på väg mot.

Våra likheter är följande...
*Först och främst så är vi i samma ålder. 
*Hon är gift med sin första riktiga kärlek, de blev tillsammans i när de gick i skolan. Jag och min sambo blev tillsammans när vi gick på högstadiet och det är honom jag vill leva med.
*Hon är lärare och har en syn på barn och ungdomar som även jag delar. Samt så är jag alldeles snart färdig lärare. *Hon tycker om att sjunga och spela piano, vilket även jag gör.
Tyvärr tröttnade jag på pianot när jag höll på och tog lektioner så jag spelar inte längre, men jag har länge varit sugen på att börja igen, dock bara fräscha upp minnet av mig själv.  Men min keyboard får inte plats här hemma (ett piano skulle absolut inte få plats) Jag har bestämmt att när J och jag flyttar till hus så ska jag köpa mig ett nytt piano!


Om man tänker åt ett annat håll, vem skulle man vilja vara.
Här skulle jag också välja Haley, men som sagt en kombo är den bästa och min kombo skulle se ut så här:
Haley och hela hennes liv
med
Peytons konstnärliga sida, kläder.
Brookes styrka och beslutsamhet
Lucas intresse frör litteratur
och Nathans sport intresse.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback