Semlor


25 g jäst
3 dl mjölk
75 g margarin
1 nypa salt
3 msk socker
1 liter mjöl
3 msk bakpulver



Igår var det ju semeldagen.
Jag är en person som håller stehårt på att semlor ska ätas på semeldagen och dagen efter. Inte tidigare eller senare, jag brukar alltid få en eller två semlor över därför äts dessa upp dagen efter. Jag är inte så traditionell att jag ska ha madelmassa i, av den enkla anledningen att jag hatar mandelmassa. Jordgubbssylt i mina, mums är det!

Vi bjöd in J´s lillasyster och föräldrar på semelfika, mycket trevligt. satt och pratade om alla hyss de haft för sig när de var små, min älskling var värst av alla fyra barnen.
(I min familj var jag och min älsta syster lugnast och vi var lugna, inget bus här inte..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback