Fujifilmsfotobok

Läste på FUJIFILMS hemsida att om man har en blogg kunde man få en fotobok gratis http://www.fujidirekt.se/blogga/ Jag har länge funderat på att göra en fotobok.  Med foton på mig och J.
Det roligaste vore att göra en från en utlandssemester, men det blir inte av nu.
Kanske skulle göra en sommaren 2009 istället.
Tycker att det är lite roligare att titta i en fotobok än ett vanligt fotoalbum eftersom bilderna får mer liv.

Det som är så bra med fotoböcker är att för det första blir det så snyggt du väljer vilka foton du vill ha på just den sidan och vilken bakgrundfärg du vill ha, sedan kan man även lägga till texter och små dekorationer, som ramar runt bilderna. Du kan även beskära bilderna som du vill. 
Det blir personligt och snyggt och man behöver inte sura i en kvart över att man inte klippte rakt.
Det är inte dock inte alltid man vill ha raka bilder och då finns de effekter man kan välja, på bilden nedan visas en del.

 
[Bild från fujidirekt.se]

Jag har även planerat att göra en fotobok som en receptbok, där jag samlar de godaste recepten. Vilket förmodligen skulle bli på godsaker.
Skulle även vilja göra en med foton på mina tårtor som  jag bakat till syskonbarnen. Den boken skulle nog även vara rolig att titta i för dem senare när de blir äldre.

Fotoboken finns i olika storlekar och olika omslag, mjukt eller hårt. Man kan även designa sitt eget omslag med färger, bilder och text, det tyckte jag låter riktigt roligt, då kan man verkligen visa vad boken innehåller.
Allt detta i ett program som du laddar hem från deras hemsida.

Läs mer om fotoboken HÄR och HÄR 
 
 [Bild från fujidirekt.se]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback