ritar lite, suddar lite, hjälp!

Vi fick i uppgift att ta en teckning av en konstnär och sedan rita som konstnären. Jag valde Degas, han ritar balettdansöser, så nu sitter jag och försöker få min balettdansös att se ut som att han ritat henne, inte det lättaste, speciellt inte eftreosm jag inte är spec. bra på att rita! Jag är bra på annat konstnärligt, men rita det måste jag jobba med! Till råga på allt så ska min bild sättas upp över orginalbilden och så ska alla andra titta på den och ge kritik!
Tur att jag är medveten om att jag inte kan rita då kommer jag inte bli nedslående över kritiken utan förmodligen hålla med! Fast det svårate är att jag ska kritesera någon annan, det är så SVÅRT!

Aja, min orginalbild består v att hon typ böjer sig och tar tag i tårna. Jag väljer att rita henne i en plié bakifrån (på det sättet slipper jag ansiktet)

Just det, glömde jag säga att mer än hälften av min klass är superduktiga på att rita, då känns det mycket roligare att sätta upp min teckning också? =P=P


Kommentarer
Postat av: Karin

hum vet ej, nåt tårtliknande fast på bägare på nåt café:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback