ingen vidare dag

Idag hade jag tänkt att jag skulle skriva på min ena matteuppg. Den som går ut på att skriva en berättelse för barn om en död matematiker. Italien på 1700-talet, pratade lite med J som ska prata med sin pappa (han är jättebra på historia) Glömde berätta att jag fick en födelsedagspresent (I efterskott) av dem igår. Två fina krydd/saltkvarnar. genomskinliga så man ser pepparen och saltet, ochja testade den ena idag och den funkar superbra! Tack så mycket! Den jag och J har funkar inte för mig, jag skakar ur pepparen (J skrattade lite åt mig när han såg hur jag kryddade)

Åter till 1700-talet, Matematikerns pappa hade 3 fruar, och jag antar att det inte var samtidigt då man inte skiljde sig på den tiden. Jag googlade lite om fick veta att smittkoppor hade sin tid då, så då fick en fru dö av det. Nu är bara frågan vad fru nummer två ska dö av, tips?

Nej nu får jag sätta sprätt på fantasin och skriva lite hej vilt, vi får se vad det resulterar i om det blir något jag kan använda eller om det bara blir babbel, tyvärr sitter jag skit dåligt här i sängen så nu har jag en punkt i ryggen som gör lite ont!

image447


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback