tjejkvällen igår

E kom ju tidigare, så vi satt och snackade lite nostalgi, nämligen skilda världar! Sen så åkte vi och handlade godis, blev en HEL del sen åkte vi ner till mamma som jobbade och hade glömt plånboken så fick vi lämna den och så bar det iväg till E.

Där blev jag lite kär i deras senaste Kissemiss, han var så liten och söt, och helt super fin i färgerna!

Aja, vi höll på lite med scrapbooking, eller ja, jag har ju inte fått mina saker, eftersom jag iinte gör som dem och batra klistrar in, så jag att mest och babblade och filurade på hur jag skulle sätta in dem.

En sak som (kaninte hitta det rätta ordet) mig var att ena E sa att de funderade på att skaffa barn när hennes sambo pluggat klart, och hon har då enbart ett år kvar innan hon är klar! Tycker det känns så meningslöst, hennes motivering var också att om man söker jobb och är runt 25 och gift så får man iget jobb för att det finns risk att man skaffar barn! Visst så kan det vara, men det behöver inte vara så. Givetvis kontrade jag med att min kompis syster fick ett lärarjobb på en skola här i stan och hon hade inget barn, men blev med barn hon ska ha barn nu igen och jobbar fortfarande på samma skola!  Tycker att om hon ska fortsätta ha den inställningen så kan hon ju plugga klart och sen skaffa barn, hon har ju inget jobb hur hon än gör.. aja, bara jag som aldrig skulle planera att avbryta in utbildning för att vara ledig i ett år. Samt så vill jag ha jobb när jag skaffar barn så jag är helt 100 på att barnet kommer få det så bra som möjligt!

En annan reflektion jag kom på igår var att nu har alla mina systrar fått sina barn så jag behöver inte paxa nå namn längre, det är ingen risk att nån kan ta det!

nu ska jag mumsa lite godis och titta på Bones

image425

Kommentarer
Postat av: isabelle

låter roligt :D

Postat av: sanna

Gud vad mysigt med tjejkväll:)
Jag behöver också ha någonting sådant snart.
Jag ska ha schlagerfest 15 Mars dock:) hehe
de blir nog bra..

Om manlighet.. ja att stå för sin sak är viktigt.
Jag kom fram till att manlighet för mig är en kille som våga spela på sina kvinnliga sidor.. och som ger trygghet..
kram

2008-02-27 @ 13:11:50
URL: http://sanna88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback