Gotland del 3

Vi åt frukost och sen begav vi oss iväg för att titta på medeltidsveckans marknad!
Överallt var det folk i medeltida klädsel, fint att titta på! på marknaden fanns det en ring i mitten där de utövade medeltida sporter. Kul att titta på men, man fattade inte så mycket vad det gick ut på =)



Vi strosade runt och jag valde ut lite saker jag skulle köpa, var bara tvungen att gå igenom alla stånden först så jag inte hittade ett finare och bätte eller billigare. jag smakade för första gången brända mandlar och jag är frälst, snacka om gott! Vi köpte en påse och mumsade på. Vi provsmakade allt möjligt från brända mandlar (onödigt att ta en ur påsen när man går förbi och får smaka en ;o) ) till olika sorters bröd. Det enda brödet jag gillade var hårt tunnbröd, så vi köpte med oss ett paket.

Jag köpte mig ett flätat armband i läder, samt ett hårspännde i läder. Är mycket nöjd med mina köp, dock ville jag inte köpa armbandet av det ståndet, tyckte inte att det var så trevliga, men det var det finaste till bästa priset.

När vi tröttnat på att gå runt där tog vi en promenad längs stranden, satte och på flera ställen och bara njöt. Eftersom vi chekade ut från vandrarhemmet vid 11 tiden fick vi bära på våra väskor som efter ett tag blev ganska tunga. Då var det skönt att sitta och kunna ta av sig dem.

Nu hade vi en bra påse att lägga setnar i så vi plockade en del stenar som ska användas till olika dekorativa saker. En del ska jag använda när jag gör en tavla (limma fast dem), sesan ska vi fylla en vas med dem som vi ska ha i fönstret. Sedan ska vi även köpa en titittskåpsram, och sätta in ett kort på antingen havet eller på några stenar vi tog, sedan ska vi lägga några stenar framför.






Kommentarer
Postat av: Sara

Tack :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback