Tjejmiddag!

Håller på och donar för fullt med min middag. Försöker få servetterna att stå som de ska, vilket de inte gör, viker upp sig hela tiden. Önskar att jag hade linneservetter.
Så här ska de se ut:

Men de blir att se ut så här:

Det  vill säga hörnen glidre ur varandra, tror jag får nåla fast dem och säga till gästerna att det finns en nål i servetten. Tyvärr var mina servetter vita på baksidan, men det syns inte så mycket när servetten ser ut som den ska. Jag har guld tema och hade inga andra servetter med guld inslag.

Strax ska jag sila lemonaden som jag har som välkomstdrink. och börja duka. Dumma jag glömde ju ta upp allt som skulle upp ur  frysen, kom på bären ganska tidigt, men fläskfilén som tar betydligt längre tid att tina, dne kom jag på för en 45 minuter sen. Hade tänkt att steka på så allt var klart och sen bara värma upp det på spisen sne. Tycker inte det är så kul att laga mat när de är här. Sen ska vi inte äta på en gång heller!

Dags för lemonaden nu!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Minna

Lycka till med servetterna

Postat av: Sanna

Minnia: jag fäste dem med en nål =) Då stod de upp!

2007-03-11 @ 14:11:54
URL: http://saannaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback