Vinbärsplockning i regn...

Idag ska vi åka till farmor och då har jag tänkt att plocka vinbär.. men just nu regnar det ute..då käns det inte så kul att sitta ute och plocka och bli blöt!
På tal om vinbär så plockade J 3 liter och gjorde rårördsylt åp, sen så plockade han 3 liter krusbär och gjorde rårörd sylt på, sen ska han göra äppelmos också! (Eller det får han ju av sina föräldrar, de brukar göra en liten bit över 30 liter, förra året gjorde de 32 liter äppelmos...) Han insåg iallafall att vi intekommer ha en sådan stor frys att allt det där får plats, han får förvara dem här hemma. Det positiva för mig, eftersom de där sylterna kommer intejag äta, så får jag min körsbärssylt alldeles för mig själv, plus att jag tror att han inte tycker om den heller... Hihi!

Sitter och väntar på att mamma ska komma hem, om vi ska kolla på sista delen av en miniserie..Fast vi kanske ska åka till farmor då..hmm, J slutar klcoakan 14 så jag vill gärna vara hemma tills typ 15

havet Brasilien
Brasilien

Kommentarer
Postat av: sanna

härlig bild!

Postat av: sanna

svar: ja, kan tänka mig det.

2007-07-27 @ 21:50:09
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback