Barndikt...

Hittade en diktbok för barn när jag rotade i min boklåda som pappa fick ta ner från vinden, ska börja läsa en massa barnböcker nu i nästa kurs -skit kul!- Aja iallafall och så hittade jag en liten fin dikt.

Liten
När jag var liten
var jag precis lika stor
som dom var
som var precis lika små som jag
Så det så!

Hittade precis en till...men den får inte var i mitten.
morgon heter den.

Solen bryter fram
bakom skoltaket
kastar glittrande slängkyssar
mot den skälvande aspen
Ett regn av regndroppar
mot asfalten

Ojsan en till, men sen får det vara slut...
denna heter natt

Stjärnorna
på natthimlen
som blinkar
åt stjärnorna
i sjön
som blinkar
åt stjärnorna
på natthimlen.
Bilden ?http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/2621328/2/istockphoto_2621328_spring_in_pink.jpg? kan inte visas, då den innehåller fel.

Egentligen hittade jag två till, men de får jag ta en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback