Författarjakt

Jag leter med ljus och lykta efter en författare osm får mig att vilja läsa bok efter bok efter bok.
En författare som helst redan hunnit skrivit en massa böcker så jag har hur många som helst att läsa i kapp och inte behöver väntra och vänta tills nästa bok kommer ut.

Jag sörjer fortfarande att Stieg Larsson dog, efter hans triolgi kände jag mig helt tom och visste inte vad jag skulle läsa, och vetskapen om att det inte kommer någon mer bok gjorde det hela värre. En av mina favoritstunder i livet trots att jag var sjuk. uppkrupen i fotöljen med non-stopkakor och en burk coca-cola.

På cdon har jag bevakningar på mina favoriter, Nora Roberts kommer med två böcker i HÖST (!), Kallentoft kommer snart, Rosmans senaste klickades nyss hem.



Jag funderar på Håkan Nesser, har läst en bok (Eva Moreenos fall) och minns att jag tyckte mycket bra om den.

Jag hade förhoppningar på Mosström, men den var svår att komma in i och ingen jag satt i soffan och inte kunde lägga ifrån mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback