Mätt och belåten

Idag hade vi föreläsning, den enda som var interesant var:

Tänk på ett tal >> Ta det gånger 2 >> Ta minus 1 >> Ta det gånger två >> Sen + 10 >> Sen delar du det i 4 >> och det resultatet tar du minus talet som du tänkte på från början. >> Är svaret 2?

Var och handlade till på fredag idag när J var och sprang. Väskan blev skit tung så jag fick lite ont i ryggen, ska ta min massgae arm sen när jag tittar på TV.

Så på fredags blir det som sagt E´s flygande jakob, jag kallar den kycklinggratäng, eftersom det blir annorlunda mot min flygande jakob (som för övrigt är min favoriträtt) Sen blir det fruktsallad till efterrätt med vanljsås, glass och kanske chokladsås.

När jag kom hem var det dags att sätta igång med maten på en gång! Spagettisoppa, super mumsigt så nu är jag proppmätt!

Soppa

Dags att läsa lite i "Det matematiska barnet", underhållande läsning faktiskt.

Lille Filip delar ut godis. En till mig, en till pappa, en till mig, en till mamma, en till mig en till farmor.

Det ska ju vara rättvist eller hur?




Kommentarer
Postat av: Stuart

fan vad läskigt det med tänka på tal var! eller blir det kanske samma vad man än tänker på?! hmmm


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback