Årets första åska

Japp nu åskar det för första gången i år. Får hoppas att det är snabbt och att det inte regnar, jag och J ska ju gå och handla. På lördag ska vi kanske ha picknick, så vi hoppas på fint väder.

Måste få skriva av mig blev så irriterad på min klasskompis idag. Vi satt och disskuterade vad vi skulle ha för stationer när vi ska till en skola och visa eleverna vad kemi och fysik är. Först blev hon sur för att vi trodde att rymnden kanske eleverna redan jobbat med, då sa hon "jaha kom med egna förslag då så sitter jag här tyst" Då började vi prata om smaklökarna och barnen kunde testa osv. Då kan man inte göra så för att barnen får inte smaka på ett sådant här beskt papper, jag och K menade ju text frukt, grape är ju beskt (tycker jag) men enligt henne var det inte det, utan det var kaffe som var beskt. Sen så när vi fortsatte så kommenterade hon att det där var alldeles för svåra saker för en 3:a! Jag tycker et är så synd att hon som ska bli lärare har så låga tankar om elevernas kuskaper noch förmågan att förstå. De kan så mycket mer än vad hon tror, förklarar man bara på rätt sätt och finns där för dem. Hoppas på att hon ändrar sitt synsätt annars kommer nog hennes elever bli understimulerade.

Ikväll blir det kycklingkorv med makaroner (kycklingkorv smakar så där, lite för mycket korvsmak, men ätbart är det)
har för första gången idag smakat USA´s "nationalmacka" med sylt och jordnötssmör. Helt okej faktiskt, var inte äckligt så som jag trodde att det skulle vara, men jordnötssmör är ju helt klart godare i kakor!

image465

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback