Kladdkaka med sötmandel och banan

Igår bakade älsklingen en kladdkaka med sötmandel på, mums, min favorit. Och idag avnjöts den med några skivor varm banan och några skivor kall banan. Mums

Jag har två tre nya projekt i sommar. Jag ska göra en jävla massa glass!
Och allting i två varianter, en på vanlig grädde och en på laktosfri grädde.
Ska göra rabarbersglass och så tänkte jag testa på att göra krusbärsglass. Sen så ska jag göra ett gäng butterkakor, ett måste på sommaren. Dock är det otroligt tråkigt att baka dem på sommaren om det är värmt.

Nu ska jag leta runt lite efter en bok om glass för att se om nån har något att säga till om krusbärsglass.

http://www.odla.nu/artiklar/images/bilder/rabarber-2.jpg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback