Dag 7: Min bästa vän


I alla lägen finns han där för mig, min kärlek, min andra hälft J.
Det är han som stöttar mig, som kramar om mig utan ord, som får mig att bli en bättre människa.
utan honom skulle det vara en grå värld.

Det är 13 år mellan oss, hon är den jag pratar med i telefon gärna en gång om dagen minst flera gånger i veckan.
Det är vi två som garvar ihjäl oss åt fiskminen, eller de värdelösa skämten medan J & J sitter och skakar på sina huvuden åt oss. Det är vi som åker till örebro och skickar sms med "vi är på väg hem" innan vi hunnit till bilen eller "vi åker nu" fast vi ska förbi McDonalds och handla mat åt barnen först. Det är min underbara syster som jag inte heller skulle kunna leva utan.

Vi gick i samma arbetslag på högstadiet, men det var inget mer än så. Sedan på gymnasiet hamnade vi på samma kurs, den enda vettiga människan på den kursen. Oj vad glad jag blev över att se henne sitta där, en jag kände och som var en trevlig person. När kursen var slut, så var det inget mer med det men när jag började sommarjobba på turistbyrån så var det hon som satt där i kaffepannan. Våra vägar har mötts vid flera tillfällen, men nu kommer de att följas åt. Jag är glad att ha henne i mitt liv, en sådan vän som det inte spelar någon roll om vi inte höres på någon vecka eller två, vi tar upp samtalet där vi slutade ändå. En vän jag vet att jag kan prata med, en vän jag gläds åt, en vän jag kan sitta och prata med om allt och inget. Det är min underbara vän I.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback