Dag 11: Mina syskon

Vi är tillsammans fyra systrar.
Jag är lillasyster till tre systrar.


Min äldsta syster, 20 år äldre än mig, den syster som jag har sång, måleri och läraryrket gemensamt med. Den syster som var ett bollplank under mina år på universitetet.

Mitten storasyster är 18 år äldre än mig och har gett mig underbara tivoliminnen. Det var alltid hon som åkte karusell med mig på marknaden. Virvelviden, radiobilarna och en massa skratt.

Yngsta storasyster var 13 år när jag föddes. Det är vi som pratar nästan varje dag, det är vi som alltid skrattar så vi inte vet vart vi ska ta vägen.

Jag har flera gånger tänkt att livet vore väldigt tråkigt utan syskon.
Jag är glad att jag har tre storasystrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback