En dag av skolarbete kanske?

Fick förfrågan om jobb imorse (vikariat över dagen alltså), men på det stället trivdes jag inte alls, så jag sa att jag helst inte vill dit. Det gick bra, M sa att det  är klart att jag inte ska om jag inte vill.  Så om de inte ringer senare så tänkte jag ha lite skolarbetes dag.

* Har börjat läsa "Astrid Lindgren- vildtoring och lägereld av Vivi Edström.
* Fattade idag hur jag skulle publicera ett medelande i firtclass, så nu är det gjort också.
* Ska skriva ut ansökan till Adolf Lindgrens stiftelse
* Sätta in mina skolpapper i rätt låda
* Titta lite mer på det personliga brevet till A.L.Stiftelse
* Hoppas på att komma på en idé vad min uppsats ska handla om.

Det jag velar mellan nu, gällande uppsatsen, är om jag ska göra ett temaarbete eller om jag ska jämföra Astrids böcker med filmerna.

Temaarbete:
+ Vet hur man gör (har gjort temaarbeten förut)
+ Kan därför bli bra
+ Har användning för det senare när jag blir lärare
+ Det är roligt
+ Har allt jag behöver

Känns lite tråkigt eftersom jag gjort det förut

Jämförelse:
+ testa på någonting jag inte gjort tidgare
+ Intressant att göra något nytt

- Kanske inte blir bra

Efterrätten på pappas födelsedag

Svenska jordgubbar, varvade med vaniljkräm och ett hembakat kolasnitt!


Kommentarer
Postat av: Karin

gott det såg ut:D

Postat av: Cissi

oj, det där såg gott ut! Trodde att det var pannacotta först, men det där är ju lite roligare :)

2008-06-11 @ 19:46:30
URL: http://faantastic.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Åhh jäklar vad smaskigt!

2008-06-11 @ 20:27:09
URL: http://sharpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback