Gymnasielärare i Kina

Var på en totalt meningslös matteföreläsning, tyckte inte att den gav någonting över huvud taget.

Men visste ni att gymnasielärarna är bland de högst betalda i Kina? Tydligen är dte så att den 10 - 11 juni gör man 4 olika prov klarar man proven så får man gå på ett universitet. Det är beroende på hur bra resultat man får vilket universitet man får gå på, 1:a, 2:a eller 3:e klassens universitet. För att pluggatill proven så man ska klara dem betalar man oftast en gymnasielärarae som ger en privatlektioner och det kännar man tydligen mycket pengar på!

Idag har jag mindre ont i halsen men jag är totalt täppt i näsan så hela huvudte känns helt tjockt, har bytit om till mysis och morgonrock.

Jag har fortfarande inte kommit mig för att testa att baka munkar, måste göra dte någon gång. Men den här munken var ruskigt god!

image387


Kommentarer
Postat av: Karin

luggen kommer i nästa inlägg;)

Postat av: Beckis

åh, härlig bild :)

2008-01-22 @ 15:15:54
URL: http://becccaboo.blogg.se
Postat av: sanna

Fin färg på bilden iaf :Dq

2008-01-22 @ 15:22:59
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback