Vintertid idag

idag så är det vintertid vilket betyder att klockan är tidigt. har snart varit vaken i en timme, så jag tänkte kolla upp lite grejs till mamma, de ska på 70 tals middag,, så jag tänkte ta fram lite recept och lite andra tips!
sen blir det mumsig frukost, ska be pappa fixa varm choklad med lite grädde på toppen -mums!-

Nu har jag äntligten fått mina tavlor, samt så köpte jag lite gliterlim, är alltid bra att ha, funderar på att göra något med det på någon tavla, den gröna kanske. ska påmminna J om att ta med sig plast kaffeskedar, måste säga det högt för mig själv då jag inte glömmer det jag. för nu fan ska dte målas! Ska köpa färg på panduro, coppar heter den, men dte gör jag senare, då ska jag även köpe lite snygga trosor!

Ska även gå igenom mina toarullar, måste sätta igång med min kalender också. vet inte hur många rullar jag har och vart pappret till den har tagit vägen. Vet inte vad dte finns kvar, vill inte be Sis sno en massa från skolan igen, det kanske inte är så bra. 

Usch jag håller på och nyhser hela tiden, vill inte bli sjuk, usch vad obehagligt det är när näsan kittlas så där precis innan en nys.
Så här skriveer wikipedia.
Nysningen framkallas vanligen genom retning av näsans nervceller, antingen på mekanisk eller kemisk väg. Nysningar kan också förekomma när någon utsätts för kraftigt ljussken, till exempel när en person som varit inomhus går ut i starkt solsken. Här beror nysningen på att nervsignalerna från ögonen passerar intill näsans signaler vid en kopplingspunkt i hjärnan och "spiller över" en del till näsans nervbanor. Varje gång man nyser så svimmar man i några tiondelssekunder på grund av att man blåser ut all luft i ett högt tryck (ca 60km/h).
Uttrycket prosit, som man säger till en person som just nyst, betyder "må det gagna".

bååt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback