Julhandlning

Idag har vi hunnit med mycket, J sitter nu och sjunger med i julsångerna vi lyssnar på -skrattar- Han  sjujnger något operaliknande.

Vi har handlat mat, sen har vi julhandlat, jag fick då bara ihop två julklappar och inget sidenband hittade jag heller, så jag får vänta ända till på måndag innan jag kan sätta upp den! -surar- Men 2 rullar med sidenband 5 meter var för 29 kr är billigare än ett på fem meter för 49. Köpte mammas julklapp, och farnmors, farmor får en bordstablett vad mamma får är hemligt. 

I torsdags fick jag min första julklapp, Harry Potter boken, men den har nu mamma gömt så jag inte kan tjuvläsa, har inte tid. har egentligen inte tid att sitta här heller, jag ska börja läsa igenom mina kapitel nu, och så ska jag läsa lite om skrivprocessen så jag kan börja skriva bakgrunden på mitt arbete som ska in om två veckor. Var så skönt att vara klar i tid förra gpngen så jag satasar på att bli det igen.

Igår smaskade jag och J på tacos, gött var dte, sen blev dte en kokoskaka till efterrätt, blir dte även idag åt ju inte upp allt igår!

Veckans Matlista:
Idag - Thai kyckling med nudlar
Imorgon - Pasta carbonara / medelhavspasta (J)
Mån - Skink och ostpaj
Tis - Pastasallad m musslor
Mån - Kasslergratäng m ris
 Tis - Köttbullar m Makaroner / Fisk (J) 
Ons- Minestronesoppa

Ska pyssla med lite pyssel också, ni får se sen =)

image228

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback